خانه پینگ پنگ ایرانwww.khanepingpong.com

خانه پینگ پنگ ایرانwww.khanepingpong.com

اخبار و رويدادهاي تنيس روي ميز ايران news table tennis of IRAN

نشست خبری فدراسیون تنیس روی میز در سال جدید

به گزارش خبری خانه پینگ پنگ ایران،نخستين نشست خبری رئیس فدراسیون تنیس روی میز در سال ۹۱ امروز چهارشنبه در حالی برگزار شد که خبرنگاران برای ورود به مجموعه انقلاب و حاضر شدن در محل برگزاری نشست خبری – آکادمی بین المللی تنیس روی میز- با مشکل و ممانعت حراست مجموعه مواجه شدند. بر این اساس محمد زارع پور........

به گزارش خبری خانه پینگ پنگ ایران،نخستين نشست خبری رئیس فدراسیون تنیس روی میز در سال ۹۱ امروز چهارشنبه در حالی برگزار شد که خبرنگاران برای ورود به مجموعه انقلاب و حاضر شدن در محل برگزاری نشست خبری – آکادمی بین المللی تنیس روی میز- با مشکل و ممانعت حراست مجموعه مواجه شدند.

بر این اساس محمد زارع پور در آغاز نشست خبری ضمن عذرخواهی از نمایندگان رسانه های خبری گفت: ظاهرا وزارت ورزش و جوانان جدیدا بخشنامه ای ابلاغ کرده که بر اساس آن تمام برنامه ها و ورود و خروج ها به مجموعه انقلاب باید با هماهنگی قبلی حراست انجام شود اما این بخشنامه در اختیار ما قرار نگرفته و همین مسئله امروز ورود خبرنگاران را مشکل ساز کرد.

 

وی در ادامه نشست عملکرد سال ۹۰ فدراسیون تنیس روی میز را تشریح کرد و اظهار داشت: کاپ آسیا یکی از رویدادهای سال ۹۰ بود که در آن شرکت کردیم و نوشاد عالمیان موفق شد برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به جمع هشت بازیکن برتر صعود کرده و ششم شود. این بازیکن در رقابتهای امسال هم چهارم شد اگر چه او می توانست یکی از مدال آوران این دوره از مسابقات کاپ آسیا باشد.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به برگزاری مسابقات فجر کاپ در سال گذشته خاطرنشان کرد: آخرین دوره این رقابتها سال ۸۴ برگزار شد که رنکینگ جهانی هم نداشت در حالیکه یکی از شرایط برگزاری این رقابتها برای حضور بهتر دیگر کشورها داشتن رنکینگ است بر این اساس سال ۹۰ برای نخستین بار مسابقات فجر کاپ را با رنکینگ جهانی برگزار کردیم. دیدارهای بخش بانوان این مسابقات مهرماه در گلستان و دیدارهای بخش مردان آذرماه در تهران برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و در جریان مسابقات گلستان تفاهم نامه ای میان فدراسیون تنیس روی میز با مسئولان ورزش گلستان برای ساخت آکادمی اختصاصی تنیس روی میز به شرط واگذاری تجهیزات از سوی فدراسیون امضا شد.
زارع پور ادامه داد: در همین مسابقات هماهنگی های لازم با مجارستان جهت برپایی اردوی تدارکاتی بانوان ایرانی در این کشور هم به عمل آمد طوریکه تیم بانوان ما دو هفته در مجارستان اردو زدند و در این تورنمنت چهارجانبه هم شرکت کردند. ضمن اینکه پیش از مسابقات انتخابی المپیک دو بازیکن مجارستانی به عنوان حریف تمرینی در اردوی تیم بانوان ایران حاضر شدند. نتیجه این هماهنگی ها و برنامه ها این شد برای نخستین بار در بخش بانوان صاحب سهمیه المپیک شدیم.

 

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با یادآوری اینکه ندا شهسواری و نوشاد عالمیان نمایندگان ایران در بازیهای المپیک لندن خواهند بود تصریح کرد: البته طی یک ماه آینده بازیکنان ایرانی در دو دوره مسابقات انتخابی المپیک شرکت می کنند. اولین مسابقه در هنگ کنگ برگزار می شود چون شانس بانوان برای کسب سهمیه در این کشور کم است تنها در بخش مردان و با ترکیب نیما عالمیان و میدیا لطف الله نسبی شرکت می کنیم. تیم بانوان هم در دومین مسابقات انتخابی که به میزبانی قطر برگزار می شود شرکت می کند محجوبه عمرانی و مریم صامت نمایندگان ایران در قطر هستند ضمن اینکه اگر نیما در هنگ کنگ صاحب سهمیه نشود احتمالا به قطر نیز اعزام خواهد شد.
زارع پور به برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۹۰ به میزبانی ماکائو اشاره کرد و اظهارداشت: تیم بانوان ایران پس از ۳۸ سال موفق به حضور در این رقابتها شد که حاصل آن هم عنوان پانزدهم بود. تیم مردان هم در این مسابقات شرکت کرد اگر چه نتوانست طلسم پیروزی مقابل هند را بشکند و به همین دلیل باز هم نهم شد.
وی با اشاره به تفاهم نامه امضا شده با هندیها در جریان مسابقات قهرمانی آسیا گفت: که بر اساس مفاد این تفاهم نامه از این پس ارتباط بهتر و بیشتری با تنیس روی میز هند خواهیم داشت.
زارع پور با بیان اینکه چشم انداز فدراسیون تنیس روی میز بر اساس برنامه پنج ساله این فدراسیون سال ۲۰۱۴ است خاطر نشان کرد: باید در طول سال حداقل در ۶ تا ۱۰ رویداد بین المللی شرکت داشته باشیم تا بتوانیم به تدریج به اهدافمان دست یابیم. نوشاد و نیما عالمیان و پوریا عمرانی ترکیب ثابت تیم ملی هستند که باید برای اعزام های مورد نظر از آنها در کنار بازیکنان باتجربه تر استفاده کنیم.
رئیس فدراسیون روی میز در مورد مسابقات قهرمانی جهان که اوایل سال جاری در آلمان برگزار شد نیز توضیح داد و گفت: یک هفته پیش از این مسابقات تیم ملی مردان و زنان به تدریج در کمپ اشلاگر اتریش و مجارستان اردو زدند و بعد از آن راهی محل مسابقات شدند.
زارع پور با یادآوری اینکه در مسابقات ۲۰۱۰ روسیه تیم های زنان و مردان به ترتیب در رده ۶۲ و ۳۵ قرار گرفتند تصریح کرد: امسال در هر دو بخش صعود داشتیم طوری که بانوان صاحب جایگاه ۵۷ شدند و مردان هم سی و سوم شدند. عملکرد نمایندگان ایران تا حد زیادی راضی کننده بود اگر چه در بخش مردان انتظارات بیشتری داشتیم.
وی تاکید کرد: روند رشد ایران در مسابقات آلمان طبق پیش بینی ها نبود . طبق برنامه ریزی ها انتظار داشتیم در بخش مردان حداقل یکی از رده های ۲۵ تا ۲۷ را کسب کنیم که این امر میسر نشد. این موضوع بررسی شده و نتایج آن اعلام می شود اما در برنامه داریم که برای پیکارهای دو سال بعد در بخش مردان به دسته یک و در بخش بانوان به دسته دوم صعود کنیم.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز در مورد چگونگی آماده سازی عالمیان و شهسواری برای حضور در بازیهای المپیک گفت: باید تا پیش از این رویداد نمایندگان المپیکی خود را به چند مسابقه اعزام کنیم. البته در این نظام ها از دیگر نفرات تیم ملی هم استفاده می شود اما قرار است کمیته ملی المپیک هزینه نفرات المپیکی را در سه رویداد پرداخت کند.
پرسش و پاسخ خبرنگاران
رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر صحبت های مطرح شده از سوی برخی نفرات و ابراز نارضایتی از عملکرد و بی برنامگی فدراسیون گفت: از ابتدای سال ۸۹ یک برنامه پنج ساله داشتیم که بر اساس آن پیش رفته ایم. مثلا اینکه می خواستیم در مسابقات ۲۰۱۲ یکی از رده های ۲۵ تا ۲۷ را داشته باشیم که البته میسر نشد. برنامه دیگر این است که رنکینگ سال ۹۱ به زیر ۱۰۰جهان برسد یا اینکه به تدریج در آسیا روی سکو برویم. در هر صورت اختلاف نظر همیشه است. اگر یاد بگیریم کار گروهی و تیمی داشته باشیم صحبت های این چنینی مطرح نمی شود.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه “آیا اعتصاب مقطعی بازیکنان در سال ۹۰ روی روند برنامه ها تاثیر داشت و چه برنامه ای برای تکرار نشدن آن دارید ؟ ” ، اظهار داشت: به طور حتم آن اتفاقات تاثیر خود را روی بخشی از کار ما و مسابقاتی که داشتیم گذاشت مانند مسابقات جوانان آسیا در هند؛ به هرحال در آن مقطع فرصت حضور در چند اردو و مسابقات مختلف را از دست دادیم. بدیهی است این موضوع درعملکرد تیمی تاثیر می گذارد. همان طور که می توانستیم در آلمان بهتر کار کنیم و حتی رده ۲۵ تا ۲۷ را طبق اهدافمان بگیریم. با این حال خوشحالیم که بنا به گفته برخی مسئولان فدراسیون جهانی در آلمان بهترین تیم و سریع ترین تیم در زمینه پیشرفت در بین تیم های دسته دوم بودیم.
زارع پور ادامه داد: البته ممکن است دربرخی جاها هم ما کم کاری کرده باشیم یا حق کسی ضایع شده باشد اما در مجموع اجازه نمی دهیم عاملی روی روند پیشرفت ما تاثیرگذار باشد. ارتباطمان هم با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان خوب است.
رئیس تنیس روی میز در مورد جذب مربی خارجی برای بانوان گفت: در جریان مسابقات هلند با یک مربی به توافقاتی رسیدیم اما به یک باره او اعلام کرد که به ایران نمی آید و همین موضوع جذب مربی خارجی برای بانوان را به تاخیر انداخت البته رعایت شئونات اسلامی در هر شرایطی برای ما واجب است و به همین دلیل چون کمپ اشلاگر فاقد مربی ویژه برای بانوان بود تیم بانوان خود را پیش از مسابقات جهانی به مجارستان اعزام کردیم و تا زمان جذب مربی هم این روند را برای اردوهای برون مرزی ادامه می دهیم.
وی ، مراکش، لهستان (رده نوجوانان و جوانان) و کره جنوبی ( منوط به موافقت شورای برون مرزی) را کشورهای مورد نظر برای اعزام پینگ پنگ بازان المپیکی تا پیش از بازیهای المپیک اعلام کرد و در مورد شانس محجوبه عمرانی برای کسب سهمیه این بازیها یادآور شد: در جریان مسابقات جهانی تماشاگران بازیهای ایران در بخش بانوان بیشتر از مردان بود. محجوبه عمرانی و مریم صامت هر دو خوب کار کردند اما عمرانی با توجه به تجربه بیشتر عملکرد بهتر داشت امیدواریم او بتواند از تجربه خود برای کسب سهمیه استفاده کند.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه حضور روانشناس در کنار تیم بانوان تاکنون نتیجه خوبی داشته است، گفت: اگر روانشناس بانوان عملکرد خوبی داشته باشد از او برای بخش مردان هم استفاده می کنیم ضمن اینکه در برنامه داریم تا سه بازیکن اصلی تیم ملی در مسابقات باشگاهی آلمان شرکت داشته باشند تا این موضوع در روند پیشرفت آنها به خصوص به لحاظ روانی تاثیر داشته باشد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

خانواده پینگ پنگ ׀ تاریخ: جمعه 23 / 1 / 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , khanepingpong..Com , All Rights Reserved
Powered By .Com | Template By:
NazTarin.Com
استفاده از مطلب با ذكر منبع مجاز و تمام حقوق سايت مربوط به خانه پينگ پنگ ايران مي باشد